riflessioni.blogg.se

Funderingar

#112 Festen

Kategori: Kärlek

Ja du lilla bloggen, du får liksom bli min mind-Map inför bröllopet. Bra att samla allt på ett ställe tänkte jag. Under en period kan det nog bli en del bröllopsrelaterat, men så får det va!

I alla fall, igår var vi och kollade på ett ställe där vi tänkte ha festen. Kanske blir lite dyrt, men vi får veta mer om priset på fredag. På fredag är det nämligen ett bröllop där så då får vi gå dit och kolla hur det ser ut när det är riggat för fest. Vi får även smaka på maten om vi vill, lite sjukt men så är det. Det finns två menyer, båda är buffé men den ena är lite mer bbq-inspirerad.

Stället är fint och all mat görs där, de har fördrink och servitörer och man får hyra deras DJ och man får va där hur länge man vill osv. Tjejen som sköter allt verkar ganska rolig. Om vi väljer det här stället så lutar det åt att bröllopet blir den 16 augusti 2014. Det känns som ett bra datum. Det är helg här i Grekland då, typ som midsommar i Sverige skulle man kunna säga. Samma sak i Italien. Jag tycker det blir bra!

 

Nu ska jag visa lite bilder som jag tog när jag var där. Det var inte alls festfixat då, men man ser ju ändå potentialen. De har också en hemsida: amaltheiatheplace.gr men jag tycker inte hemsidan är så värst bra, eller så har jag inte gett den tillräckligt med tid, men man ser iaf hur det ser ut vid bröllopsfest och det finns en video osv. 

 

Här är entrén. Själva platsen är typ i utkanten av Glyfada, bara 10 min hemifrån med bil och det kommer vara nära för de som bor på hotell i Glyfada. 
 
Här är där själva festen ska vara, här kommer borden vara och om det t ex blåser mycket så kan de tydligen dra ner vindskydd av något slag..
 
Här är baren där välkomstdrinken serveras, här kommer det stå höga bord och stolar och nere precis vid vattnet sätter de soffor så det blir som en lounge. Fint tror jag det blir.



Ja, så här ser det ut helt enkelt. Nu orkar jag inte lägga upp fler bilder för alla vill prompt ligga på sidan så jag måste spara om varenda bild och det är jättejobbigt. Men så ser det ut i alla fall!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: