riflessioni.blogg.se

Funderingar

#106 resfeber

Kategori: Tips

Jag tror att min lille älskling här hemma har fått resfeber. Igår kväll när jag kom hem från en fika-kväll med fina kollegor så bokade jag tid i tvättstugan, kl 13-16 idag. När jag kom hem (typ halv elva) så gick S ut och det sista han fråga var vilken tid jag bokat tvättstugan. Han kom tydligen hem kl 2 på natten igen (sa han idag, jag vakna inte när han kom hem nämligen och det händer bara när jag är extremt trött). Imorse vakna jag jättesent, jag var som sagt sjukt trött och hade ont i huvet också. Då hade S redan tvättat allt! OCH det hade torkat. Han hade vaknat kl 7 och inte kunnat sova. Det måste vara resfeber! Han har nog blandade känslor att åka till Grekland, komma hem igen och träffa alla kompisar. Han kommer nog tycka att det är jobbigt att åka tillbaka till Sverige igen, och han tycker inte att 2 veckor räcker. Han pratar varje dag om att vi ska stanna där om vi hittar bra jobb. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag vill bara att vi ska ha det bra och att han ska vara glad. Men jag vet ju att man, tyvärr, inte kan leva på luft...


Senast jag var hos mina päron och hjälpte morsan en hel dag, var brorsan också där och byggde terrass och la nya plattor till gången i trädgården. Enzo fick hjälpa till att gräva ur i gräsmattan. Det var han riktigt taggad på. Det är kul att hundar tycker så mycket om att gräva...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: