riflessioni.blogg.se

Funderingar

#113 Blommorna

Kategori: Allmänt

 I förrgår  var vi förbi en blomsterhandel här nere på gatan bara, för att höra efter lite hur de brukar göra med blommorna och vad det kan kosta osv. Jag vet inte alls vad man kan fövränta sig att blommorna kan kosta men killen sa mellan 500-900 euro och då är det alla dekorationsblommor i och utanför kyrkan, alla blommor på borden och som dekoration på festen och så min brudbukett och de andra buketterna förstås. S pratade en stund med florist-killen och vi har kollat på hans hemsida chlorofilli.gr där det finns lite bilder och jag tror han kan göra fina grejer. 
 
Jag vill ju helst ha vita blommor och lite grönt, inte en massa andra färger. Jag har tänkt mig liljor framför allt men också rosor och kanske orkidé. Men jag kan så lite om blommor så jag får nog forska vidare i det där...
 
 
Jag vill ha en sån här hängande bukett. Den här är jättefin med liljor och rosor och precis de färger jag tänkt mig
 
 
Den här buketten är också väldigt fin, men inte rosa då...
 
Jag vill ha vita rosor....
 
...vita liljor...
 
...vita orkidéer...
 
...och gärna vit hortensia, de finns även i grönt (och många andra färger) och jag tycker de är så bulliga och fina och påminner mig mycket om Italien eftersom min farmor alltid har haft Hortensia i sin trädgård.
 
Förresten är väl pion en ganska fin blomma också, hm, jag ska tänka på det här..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: